/Files/images/2023_/здо.png

Зміст

Вступ.

Розділ 1. Нормативно-правові документи.

Розділ 2. Проблема, завдання та пріоритетні напрями, шляхи реалізації завдань.

Розділ 3. Умови забезпечення якості дошкільної освіти

Розділ 4. Комплектування дошкільних підрозділів.

Розділ 5. Перелік освітніх напрямів.

Розділ 6. Очікувані результати навчання вихованців за освітніми напрямами.

Розділ 7. Наступність

Розділ 8. Планування освітньої діяльності.

1. Види діяльності.

2. Форми організації освітнього процесу.

3. Навчальне навантаження.

4. Форма планування роботи з дітьми.

5. Планування роботи з батьками.

6. Рекомендації щодо взаємодії та педагогічного партнерства між закладом

дошкільної освіти та батьками.

Розділ 9. Особливості організації освітнього процесу.

1. Дистанційна форма.

2. Гурткова робота.

3. Використання інноваційних методик та технологій.

Розділ 10. Моніторинг якості наданих освітніх послуг.

1. Основні політики забезпечення якості освітньої діяльності в дошкільних підрозділах.

2. Основні процедури вивчення якості освітньої діяльності в дошкільних підрозділах.

3. Очікувані результати щодо реалізації системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

ВСТУП

Освітня програма дошкільного підрозділу комунального закладу «Пересічанський ліцей» та дошкільного підрозділу Філії «Полівська гімназія» комунального закладу «Пересічанський ліцей» Солоницівської селищної ради загального розвитку (далі дошкільні підрозділи КЗ «Пересічанський ліцей») розроблена на основі Базового компонента дошкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021 №33 “Про затвердження Базового компонента (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція, та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина». Вона окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітня програма визначає:

– загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

– перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;

– форми організації освітнього процесу;

– систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

Освітня програма діяльності закладу дошкільної освіти зорієнтована на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, збереження дитячої субкультури, взаємозв’язок усіх сторін її життя та створення умов для соціально-емоційного благополуччя й адаптації кожної дитини в соціумі дорослих та однолітків шляхом засвоєння культурно-комунікативних засобів спілкування.

Мета освітньої програми- реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістових напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6 (7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми- сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6 (7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

Структура програми - визначення освітніх напрямів відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Шляхи реалізації завдань.

РОЗДІЛ 1.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ

Напрям діяльності Нормативно-правові документи
Діяльність закладу дошкільної освіти Стаття 11 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 №2628-ІІІ Положення про заклад дошкільної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305 у редакції постанови КМУ від 27.01.2021 №86) Професійний стандарт “Вихователь дошкільної освіти” (наказ Міністерства економіки України від 19.10.2021 №86) Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину (лист МОН від 23.04.2020 №1/9-219 Про надання інформації (лист МОН від 15.03.2022 №1/3463-22) Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні (лист МОН від 02.04.2022 №1/3845-22) Щодо безкоштовного харчування дітей в закладах дошкільної освіти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осіб ( 22.01.2021 №1-9/50) Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), зі змінами.
Організація освітнього процесу Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності ( наказ МОН України від 20.04.2015 № 446) Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-454) Інструктивно-методичні рекомендації «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456) Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами (лист МОН від 20.10.2016 №1/9-561) Інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти (лист МОН від 19.04.2018 №1/9-249) Методичні рекомендації щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками (лист МОН від 12.12.2019 №1/9-766) Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні (лист МОН від 29.03.2022 №1/3737-22) Про методичні рекомендації “Перша психологічна допомога”. Алгоритм дій (лист МОН від 04.04.2022 №1/3872-22) Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641(Наказ МОН від 06.06.2022 №527)
Зміст освітньої роботи з дітьми Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) (наказ МОН 12.01.2021 №33) Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти (лист МОН від 16.03.2021 №1/9-148) Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти (лист МОН від 09.12.2019 №1/9-750)
Інклюзивна освіта дітей Стаття 19 Закону України “Про освіту” від 05.09.2017 №2145-VIII Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти (наказ МОН України від 08.06.2018 №609) Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти (лист МОН 25.06.2020 № 1/9-348) Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (постанова КМУ 10.04.2019 №530 Про методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку (лист МОН від 08.06.2022 №4/1196-22)
Моніторинг якості освіти Порядок проведення моніторингу якості освіти (наказ МОН від 16.01.2020 №54) Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері освіти (наказ МОН від 05.08.2019 №1070) Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти (наказ Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 №01-11/71)щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти (лист МОН від 12.12.2019 № 1/9-765)
Атестація педагогічних працівників Типове положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОН від 09.09.2022 №805)
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (постанова КМУ від 21.08.2019 №800) Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) (наказ МОН від31.03.2021 №397) Про затвердження типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників (наказ МОН від 23.04.2021 №457)
Безпека життєдіяльності «Порядок реагування на випадки булінгу (цькування)» та «Порядок застосування заходів виховного впливу», затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 за № 11/34394. Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (лист МОН від 14.02.2019 №1/11-1491) Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення вражання мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях (лист МОН від 25.04.2022 №1/4428-220

РОЗДІЛ2.

ПРОБЛЕМА, ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ, ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ

Проблема над якою працюють дошкільні підрозділи КЗ «Пересічанський ліцей» у 2023/2024 н. р.:

«Організація освітнього процесу в умовах оновленого Державного стандарту дошкільної освіти».

Основними завданнями в 2023/2024 навчальному році педагогічний колектив вбачає у покращенні якості дошкільної освіти шляхом формування базових компетентностей, самоаналізу освітніх процесів, розвитку самостійності, соціально-громадянської позиції.

Завдання на 2023 /2024 навчальний рік:

Ø Підвищення якості освітньої діяльності.

Ø Збереження, зміцнення психічного та фізичного здоров‘я дітей дошкільного віку в нових соціальних умовах воєнного стану (якщо дію воєнного стану буде продовжено).

Ø Формування соціально-громадянської компетентності дітей шляхом зміцнення національної ідентичності, утвердження позицій громадянина своєї країни, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини історії, традицій, культури свого народу.

Ø Формування культури українського мовлення між учасниками освітнього процесу як основи формування національно-патріотичних почуттів. Спрямувати діяльність педагогів на формування розмовного мовлення дітей шляхом використання сучасних технологій, розвитку зв'язного мовлення, акцентувати увагу на підвищенні рівня культури українського мовлення дошкільників.

Шляхи реалізації завдань:

Ø використання інноваційних технологій;

Ø взаємодія з батьками;

Ø використання дистанційної форми роботи;

Ø всобистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;

Ø вабезпечення здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно- патріотичного виховання дітей;

Ø вдійснення моніторингу якості надання освітніх послуг.

На літній період 2024 р.

Мета: Оздоровлення дитячого організму та забезпечення позитивного емоційного стану дітей в літній період зусиллями працівників дошкільних підрозділів і батьків вихованців.

Завдання:

1. Продовження роботи з створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя, подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’я-формувальних освітніх технологій.

2. Формування в дошкільників свідомого ставлення безпеки до власної та навичок безпечної поведінки.

3. Продовжити роботу з утвердження в свідомості дошкільників патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України.

Шляхи реалізації завдань:

Ø оптимізації рухового режиму,

Ø розширення та поповнення розвивального середовища відповідно до вимог безпеки,

Ø використання ігор з піском та водою,

Ø самостійна ігрова та художня діяльність дітей,

Ø просвіта батьків з питань оздоровлення і розвитку дітей.

РОЗДІЛ 3.

УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 129 днів:

літні – 92 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 7 календарних днів з 28 жовтня по 03 листопада,

зимові – 23 календарних дні з 21 грудня по 12 січня,

весняні – 7 календарних днів з 23 березня по 29 березня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону, забезпечує роботу консультаційного центру.

У закладі дошкільної освіти встановлено 5-денний робочий тиждень.

На час дії воєнного стану в Україні у дошкільному підрозділі КЗ «Пересічанський ліцей» організовано 3 групи:

Ø короткотривала група «Дзвіночок» (від 3 до 4 років)

Ø середня група «Гномики» (від 4 до 5 років)

Ø старша група «Калинонька» (від 5 до 6 (7) років)

та у Філії «Полівська гімназія» комунальний заклад «Пересічанський ліцей» 1 група:

Ø різновікова група «Фантазери» (від 3 до 6 (7) років)

Відповідно до листа МОН від 22 червня 2022 року №1/6887-2 для забезпечення безпечних умов функціонування дошкільних підрозділів на час воєнного стану зменшено кількість дітей у групах для дітей дошкільного віку – до 15, для дітей раннього віку – до 10, а також передбачено по 2 вихователя та 2 помічника вихователя на одну групу.

РОЗДІЛ 4.

КОМПЛЕКТУВАННЯ ДОШКІЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ

Порядок комплектування дошкільних підрозділів КЗ «Пересічанський ліцей» визначається засновником спільно із директором. Діти можуть виховуватися у закладі в режимі повного чи короткотривалого перебування.

Прийом дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється директором протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.

Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої здійснюється наприкінці літнього періоду (серпень), формування новостворених груп здійснюється за рішенням засновника.

За дитиною зберігається місце в закладі дошкільної освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, реабілітації, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).

Відрахування дитини з закладу дошкільної освіти здійснюється:

Ø на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі дошкільної освіти;

Ø за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

Ø у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.

Термін повідомлення батьків або осіб, які їх замінюють про відрахування дитини – не менш як за 10 календарних днів.

Групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими ознаками, відповідно до нормативів наповнюваності, Санітарного регламенту для закладів дошкільної освіти з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.

На час дії воєнного стану в дошкільних підрозділах КЗ «Пересічанський ліцей» групи укомплектовано відповідно до листа МОН від 22.06.2022 №1/6887-2.

РОЗДІЛ 5.

ПЕРЕЛІК ОСВІТНІХ НАПРЯМІВ

Ø Фізична культура.

Ø Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Ø Екопростір розвитку дитини: предметний світ, соціальний світ, природний світ.

Ø Гра дитини.

Ø Комунікативний розвиток особистості.

Ø Дитина у світі мистецтва.

РОЗДІЛ 6.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ВИХОВАНЦІВ ЗА ОСВІТНІМИ НАПРЯМАМИ

Третій рік життя

Фізична культура

Діти охайні мають знання про гігієну тіла намагаються самостійно одягатися і роздягатися, застібати ґудзики, складають свої речі, дотримуються основних правил поведінки за столом, із задоволенням беруть участь у процедурах із загартовування, за нагадуванням та з допомогою дорослих намагаються зберігати правильну поставу під час різних видів діяльності.

Діти володіють природніми видами рухів, що забезпечують їх переміщення в просторі, зберігають стійке положення тіла, орієнтуються у просторі, ходять і бігають, природно рухаючи руками і ногами, володіють навичками повзання, лазіння, підлізання, перелізання, виконують різні дії з м'ячем, енергійно відштовхується обома ногами, підстрибуючи на місці та у довжину, стають у пари, один за одним, у коло (з допомогою дорослих)

Діти із задоволенням виконують різні рухові дії, виявляють інтерес до спільних дій з однолітками.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Ø Виявляють інтерес до дії з предметами та іграшками їх обстеження.

Ø Мають уявлення про колір, форму, величину предметів: розрізняють червоний, жовтий, синій, зелений, чорний, білий кольори, такі геометричні фігури, як кубик і куля, квадрат і круг, величину предметів (великий і маленький).

Ø Вміють виділяти у навколишньому просторі багато предметів і один, два, три.

Ø Виявляють інтерес щодо місця розташування предметів та іграшок (вгорі, внизу, за спиною тощо).

Ø Орієнтується у просторових відношеннях (на, під, в, за)є

Ø Виконують перші дії щодо групування предметів за однією ознакою (величиною, формою, кількістю).

Ø Виявляють інтерес до світлої і темної частин доби.

Екопростір розвитку дитини

Предметний світ: що навколо мене

Ø Виявляють інтерес до предметного світу.

Ø Знаходять у предметному середовищі знайоме і незнайоме.

Ø Мають елементарні знання про предмети, що оточують, знають їхні назви, функціональне призначення, використовують відповідно до призначення.

Ø Мають елементарні уявлення про безпеку використання предметів (не можна постувати з електроприладами, брати до рота дрібні частинки предметів тощо).

Соціальний світ: Хто поряд зі мною

Ø Виявляють інтерес і позитивне ставлення до людей з найближчого оточення.

Ø Прагнуть до спілкування, взаємодії, участі у спільних справах з найближчими людьми.

Ø Мають первинні уявлення про правила соціально схвалюваних стосунків між людьми.

Ø Мають первинний досвід моральних вчинків, виявляють уміння дотримуватися елементарних соціальних правил у стосунках з дорослими та дітьми.

Ø Виявляють співчуття, співпереживання, позитивну емоційну орієнтацію на дорослих та дітей.

Ø Виявляють самостійність в обслуговуванні власних елементарних потреб.

Природній світ: дитина у світі природи

Ø Вміють розрізняти і називати доступні для сприйняття об'єкти та явища природи.

Ø Емоційно реагують на красу природи.

Ø Відтворюють окремі характерні звуки природи та рухи тварин.

Ø Позитивно реагують на позицію допомогти у догляді за рослинами та тваринами.

Гра дитини

Ø Зацікавлено ставляться до процесу гри та намагаються відтворювати у ній знання та уявлення про оточуючий світ. Вміють гратися на самоті, об'єднуються з однолітками на основі рольової взаємодії особистих уподобань з допомогою дорослого.

Ø Беруть участь у різних видах ігор: сюжетно-рольових, конструктивно-будівельних, дидактичних, настільно-друкованих, рухливих, театралізованих. українських народних.

Ø Споруджують нескладні будівлі з будівельного матеріалу за зразком вихователя та власним задумом.

Ø Вміють групувати та порівнювати предмети за певними ознаками, складати з частин ціле.

Ø Знають, впізнають і називають різні види іграшок.

Ø Бережно ставляться до іграшок, дотримуються порядку в ігровому куточку.

Ø Потребують взаємодіяти у грі з партнером, розрізняють емоції радості та смутку.

Ø Відтворіть ігрові дії в нескладних сюжетах за допомогою образних іграшок.

Ø Усвідомлюють необхідність дотримання правил гри, їх призначення.

Ø В іграх драматизація розігрують з дорослими сюжети казок з використанням атрибутів та елементів костюмів, повторюють короткі репліки за вихователем, самостійно наслідують звуки персонажів чи явищ, відтворюють мімікою настрій, переживання, особливості поведінки героїв театралізованих ігор.

Ø Вміють будувати прості (з кількох слів) емоційно-оцінні судження щодо персонажа, процесу гри.

Комунікативний розвиток особистості

Ø Слухають і розуміють мову дорослого, звернено до них та інших дітей.

Ø Прагнуть до чіткої вимови голосних та деяких приголосних звуків української мови.

Ø Користуються різними частинами мови та основними граматичними формами. Вміють будувати речення з 3-5 слів.

Ø Здатні підтримувати розмову на запропоновану дорослим чи іншою дитиною тему, відповідати на запитання та запитувати інших.

Ø Можуть передавати кількома реченнями з 3-5 слів свої враження від побаченого та почутого.

Ø Вміють розповідати по пам'яті добре знайомі невеликі пісеньки, утішки, авторські вірші, переказувати нескладні добре знайомі казки за допомогою дорослого.

Ø Прагнуть користуватися мовлення у спілкуванні з дорослими та дітьми.

Ø Вміють вітатися, прощатися, прохати, дякувати, вибачатися та ін.

Дитина у світі мистецтва

Художньо-продуктивне образотворення

Ø Знають основні кольори (жовтий, червоний, синій).

Ø Використовують пальчикові, гуашеві, фарби на основі крему тощо, шляхом змішування фарб отримують похідні кольори (зелений, помаранчевий, фіолетови,й коричневий).

Ø Малюють на різних поверхнях: ватмані, шпалерах, розташованих на столі, стіні, підлозі.

Ø Малюють під музичний супровід (передають відбитками пальчиків ритм музики).

Ø Малюють пальчиками, долоньками, ніжками, використовують поролонову губку й широкі пензлі для тонування поверхні.

Ø Мають уявлення про харчове й солоне тісто як пластичні матеріали; володіють прийомами ліплення: від'єднання частинок від цілого, розплющування, вдавлювання, розкочування, прищипування.

Літературне образотворення

Ø Позитивно реагують на читання знайомих і нових літературних творів.

Ø Відгукуються на зміни в тональності та тембрі голосу дорослого при промовлянні літературних текстів.

Ø Виражають своє ставлення до персонажів художніх творів.

Ø Коментують події, зображені на ілюстраціях до знайомих творів.

Ø Із задоволенням промовляють забавлянки, примовлянки, пісеньки, колискові, вірші за дорослим, супроводжуючи відповідними рухами.

Ø Цікавляться книгами, уміють бережно з ними поводитися.

Музика

Ø Пізнають добре знайомі пісні й музичні твори та емоційно реагують на них.

Ø Проявляють зацікавленість до нових творів.

Ø Розрізняють висоту звуків (високий – низький).

Ø Разом з педагогом підспівують музичні фрази.

Ø Виконують не складні музично-ритмічні рухи (плескання в долоні, притупування, рухи зап'ястями рук), узгоджують рухи відповідно до характеру музики та її змін.

Театральне образотворення

Ø Емоційно відгукуються на театралізоване дійство (у дома, закладі дошкільної освіти, театрі).

Ø Концентруються на персонажах театральної постановки, демонстрованої дорослим.

Ø Сприймають зміст вистави у виконанні вихователів, батьків, акторів.

Ø Із задоволенням беруть участь в ігрових заняттях Дитячої академії уважного глядача та студії «Маленький актор».

Ø

Четвертий рік життя

Фізична культура

Ø За нагадуванням дорослих діти намагаються зберігати правильну поставу у процесі різних видів діяльності; намагаються бути охайними, володіють елементарними навичками особистої гігієни та самообслуговування; мають елементарні знання про гігієну тіла та предмети оточення, про основні чинники здоров'я; із задоволенням беруть участь у загартувальних процедурах.

Ø Знають назви фізичних вправ, усвідомлюють їх значення для фізичного розвитку та власного здоров'я; мають уявлення про послідовність і техніку виконання рухів; усвідомлюють необхідність рівно тримати спину для зовнішньої краси тіла у руховій та інших видах діяльності; знають назви предметів, обладнання, способи і правила користування ними; ходять та бігають з вільними рухами рук, під час ходьби узгоджують рухи рук і ніг, дотримується напрямку, рухається за сигналом; уміють приймати вихідне положення для стрибка в довжину з місця, відштовхується обома ногами, приземлюються на обидві ноги з виносом рух уперед; володіють навичками повзання, пролізання, підлізання, лазіння, перерізання у своєму індивідуальному темпі; виконують катання, кидання, ловіння м'ячів однією та двома руками, можуть ходити по зменшення площі опори, переступати через предмети; загальнорозвивальні вправи виконують разом із вихователем, одночасно починають і закінчують вправи за сигналом; у рухливих іграх цікавляться самим процесом виконання рухових ігрових дій; володіють навичками шикування та перешикування, стають у колону за вихователем, у пари, коло, врозтіч (за орієнтиром); виявляють узгодженість дій та пересувань; уміють змінювати швидкість під час бігу, починають виявляти спритність, силу, гнучкість під час виконання рухових дій; активно використовують набуті рухові уміння у самостійній руховій діяльності в природному оточенні.

Ø Мають потребу у руховій діяльності, висловлюють бажання спільно з однолітками виконувати рухові дії, позитивно ставляться до занять фізичними вправами; у рухливих іграх виявляють позитивні емоції, кмітливість, грають дружно; виявляють сміливість, витримку, наполегливість у рухливій діяльності; намагаються дотримуватись норм товариських та доброзичливих взаємин з однолітками; прагнуть допомогти одноліткам, заспокоїти; цінують доброзичливе ставлення до себе дорослих та однолітків, емоційно реагують на похвалу, радісно її сприймають.

Дитина в сенсорно-пізнавальному

просторі

Ø Порівнюють контрастність за кількістю множини (один – багато, багато –мало), використовують способи прикладання і накладання елементів однієї множини на елементи другої множини.

Ø У побуті використовують лічбу предметів (1 2 3).

Ø Уміють обстежувати предмети, називаючи їх величину, показувати жестами величину предметів.

Ø Знають назви об'ємних (куля, куб) та площинних (круг, квадрат) геометричних фігур.

Ø Уміють визначати особливості геометричних фігур способом прокочування їх по столу.

Ø У побуті групують предмети за формою, величиною, кількістю.

Ø У мовленні діти вживають терміни які визначають положення предметів у просторі та напрямки руху.

Ø Діти визначають частини доби на основі спостережень за природними ознаками.

Екопростір розвитку дитини

Предметний світ

Ø Виявляють допитливість у пізнанні предметів та їх властивостей.

Ø Знають назви предметів побуту, їх призначення, можуть охарактеризувати основні частини предмета, його властивості.

Ø Виокремлюють, порівнюють і групують предмети за певною ознакою.

Ø Обережно користуються предметами побуту, знають які з них можуть бути небезпечними при неправильному використанні.

Соціальний світ

Ø Виявляють інтерес, увагу до людей у соціальному довкіллі.

Ø Вміють налагоджувати та підтримувати взаємодію з дорослими та дітьми в різних видах діяльності .

Ø Знають елементарні моральні правила взаємодії з іншими людьми в різних ситуаціях життєдіяльності, вміють дотримуватися цих правил.

Ø Мають уявлення про сім'ю, обов'язки та потреби членів сім'ї, родинні стосунки.

Ø Виявляють співчуття, співпереживання, турботу, повагу, почуття любові, симпатію, прихильність до знайомих та незнайомих людей.

Ø Знають правила культурної поведінки.

Ø Мають уявлення про правила безпечної поведінки на вулиці, в місцях загального користування, вміють їх дотримуватися.

Ø Знають правила поведінки з чужими людьми, на проїжджій частині дороги, з предметами побуту, вміють їх дотримуватися.

Ø Мають уявлення про різні види діяльності людей, результати їхньої праці.

Ø Знають назви та основні трудові дії професій, за якими мають можливість спостерігати.

Ø Виявляють інтерес до трудової діяльності, бажання брати участь у простих трудових діях дорослих.

Ø Виявляють ініціативність та самостійність у забезпеченні власних побутових потреб, вміють виконувати прості доручення.

Ø Докладають зусиль для досягнення позитивного результату праці.

Природний світ

Ø Здатні помічати красу природи та емоційно реагувати на неї.

Ø Уміють обстежувати об'єкти та явища природи за допомогою органів чуття.

Ø Розрізняють і правильно називають об'єкти і явища природи, доступні для сприйняття.

Ø Вивчають і називають характерні ознаки природних об'єктів і явищ.

Ø Допомагають у догляді за рослинами та тваринами, підтриманні чистоти довкілля.

Гра дитини

Ø Знають, впізнають і називають різні види іграшок.

Ø Використовують іграшки відповідно до призначення та змісту.

Ø Беруть участь у різних видах ігор.

Ø Взаємодіють у грі з партнером, розрізняють емоції радості, суму, здивування, злості.

Ø У власній грі відтворюють знання та моральні уявлення, задовольняють інтерес до навколишнього середовища.

Ø Самостійно реалізують власні ігрові задуми, обирають ігри, іграшки.

Ø Відображають у грі реальні та уявні події з життя особистого та людей з найближчого оточення.

Ø Прагнуть дотримуватися правил гри.

Ø Виявляють інтерес і бажання до відображення широкого кола об'єктів довкілля, використовуючи при цьому попередньо набутий досвід діяльності з різними конструкторами (зокрема LEGO) природними та штучними матеріалами.

Ø Уміють виконувати обрану роль, добирати атрибути та іграшки до неї, використовувати предмети замінники.

Комунікативний розвиток особистості

Ø Здатні сприймати і відтворювати усне мовлення, розрізняти і відтворювати всі звуки, чітко вимовляти всі звуки української мови.

Ø Вміють вживати усі частини мови, узагальнюючі слова, синоніми, антоніми, спільнокореневі слова тощо.

Ø Будують речення (прості і складні) зі сполучниками, прийменниками та без, нескладний діалог з дорослим і дитиною на запропоновану тему.

Ø Вміють ставити запитання та адекватно відповідати на запитання інших.

Ø Переказують зміст знайомих літературних творів.

Ø Складають короткі описові та сюжетні розповіді.

Ø Здатні активно спілкуватися з дорослими й дітьми у спільних іграх та різних життєвих ситуаціях з використанням формул мовленнєвого етикету.

Ø Вміють чітко пояснити свою думку іншим людям й адекватно сприймати інформацію від партнера зі спілкування.

Дитина у світі мистецтва

Художньо-продуктивне образотворення

Ø Знають основні кольори та створіть палітру, змішуючи фарби.

Ø Використовують білу фарбу для отримання різних відтінків кольору.

Ø Малюють пальчиками, долоньками, ручками і ніжками.

Ø Використовують різні предмети для штампування.

Ø Тонують поверхню за допомогою губки.

Ø Використовують для малювання папір, шпалери, великі картонні коробки тощо.

Ø Малюють на зволоженому папері.

Ø Передають штрихами, мазками, відбитками фарби ритм музики.

Ø Створюють індивідуальні роботи.

Ø Беруть участь у колективній роботі.

Ø Досліджують властивості паперу.

Ø Користуються клейстером, намащують поверхню.

Ø Виготовляють кульки з м'якого паперу шляхом розривання на дрібні частинки та скочування, сортують їх за кольорами, наклейок їх на шаблон з контуром зображення.

Ø Використовують ватні диски як основу художнього образу.

Ø Досліджують натуральні пластичні матеріали.

Ø Використовують різні прийоми ліплення.

Ø Користуються підставкою, стеками.

Ø Допомагають прибирати після занять.

Літературне образотворення

Ø Емоційно сприймають розповіді дорослого, прислухаються до інтонації голосу, слів та висловлюють власне ставлення до літературних творів, їх персонажів.

Ø Спроможні уважно слухати і розуміти зміст забавлянок, примовлянок, пісеньок, колискових, загадок; усвідомлюють коли їх доречно застосовувати.

Ø За допомогою дорослого або самостійно відтворюють тексти малих фольклорних жанрів і віршів.

Ø Прагнуть до індивідуального й колективного розглядання ілюстрацій до творів.

Ø Знають зміст коротеньких народних казок, «читають» їх у книзі.

Ø Проявляють інтерес до книги і дитячих журналів, розуміють правила поводження з ними.

Ø Створюють в уяві образ літературного героя та можуть передавати його особливості доступними засобами.

Музика

Ø Слухають музику від початку до кінця, запам'ятовують та впізнають знайомий музичні твори.

Ø Проявляють емоційний відгук на музичні твори, елементарні судження про настрій та характер музики або пісні.

Ø Демонструють диференційованість сприйняття музики, відрізняють окремі засоби музичної виразності.

Ø Розрізняють двочастинну та одночастинну форми музичних творів, реагують на їх зміни.

Ø Розрізняють прості жанри.

Ø Проявляють уміння співати разом з дорослим і дітьми протяжно та ритмічно пісні, одночасно починаючи та закінчуючи виконання пісні.

Ø Розрізняють танцювальний, пісенний і маршовий метроритм, передають їх у рухах.

Ø Проявляють активність у музичних іграх, виконують елементарні танцювальні рухи, рухаються під музику з предметами.

Театральне образотворення

Ø Емоційно відгукується на театралізоване дійство.

Ø Уважно сприймає зміст вистави у виконанні вихователів, батьків, акторів, концентрують увагу на персонажах театральної постановки.

Ø Із задоволенням беруть участь в ігрових заняттях Дитячої академії вдячного глядача та студії «Маленький актор».

П’ятий рік життя

Фізична культура

Ø Мають знання про основні засоби загартування, основні методи і прийоми оздоровлення, уміють самостійно виконувати найпростіші загартувальні процедури, допомагають одне одному; володіють знаннями про гігієну тіла, предметного оточення, про основні чинники здоров'я та необхідність дбайливого ставлення до власного організму; за нагадуванням дорослих зберігають правильну поставу у процесі різних видів діяльності; володіють необхідними навичками особистої гігієни та самообслуговування.

Ø Знають основні види фізичних вправ, їх значення; знають елементи техніки виконання рухів; знають назви та правила використання фізкультурного; обладнання усвідомлюють необхідність збереження правильної постави; приймають правильна вихідне положення для виконання стрибка у довжину з місця, у глибину; володіють навичками різних видів лазіння у своєму індивідуальному темпі; правильно кидають м'яч; орієнтуються у просторі; самостійно за показом і вказівкою вихователя виконують загальнорозвивальні вправи, дотримуються напрямку руху окремих частин тіла; володіють навичками шикування в шеренгу, колону за зростом, перешикування в дві-три колони за ланковими, за орієнтирами та без них; виявляють спритність, швидкість, гнучкість, силу під час виконання загальнорозвивальних вправ, основних рухів, рухливих іграх цікавляться результатом своїх дій; беруть участь в іграх змагального характеру, виявляють бажанням обговорювати та планувати разом з дорослими спільну рухову діяльність; активно використовують набуті рухові уміння у самостійній руховій та інших видах діяльності в природному оточенні.

Ø Мають потребу у руховій діяльності, виявляють інтерес до занять з фізичної культури; активно беруть участь в рухливих іграх, вправах спортивного характеру, виявляють позитивні емоції, самовладання, уміють гратися разом, узгоджуючи рухові дії з рухами інших дітей, грають за правилами; виявляють почуття товариськості, співчуття до своїх однолітків; виявляють старанність у виконанні рухів для отримання позитивної оцінки дорослого.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Ø Виявляють інтерес до виконання завдань сенсорно-пізнавального розвитку в самостійній діяльності та під час організованої діяльності.

Ø Встановлюють зв'язки між властивостями предмета і його призначенням, виявляють найпростіші залежності предметів.

Ø Використовують уміння простежувати зміни предметів за однією-двома ознаками в конкретних життєвих ситуаціях.

Ø Підпорядковуються змінам видів діяльності протягом дня, складають елементарний план власних дій, визначають порядок виконання доручень або інших побутових справ.

Ø Орієнтуються на ігровому майданчику та в груповій кімнаті, дотримуються порядку розташування речей у шафці для роздягання, знають, чиї шафки знаходяться поряд, ближче, далі.

Ø Використовують кількісну та порядкову лічбу у власних пізнавально-дослідницьких діях та продуктивній діяльності.

Ø Виявляють пізнавальний інтерес до математики, математичних дій та пошуку математичного змісту в найближчому довкіллі й повсякденному житті.

Екопростір розвитку дитини

Предметний світ

Ø Виявляють пізнавальну потребу у поглибленні знань про предметний світ.

Ø Мають елементарні уявлення про те, як створюються предмети, з яких частин складаються, які матеріали використовуються для їх виготовлення.

Ø Розуміють взаємозв'язок між властивостями предметів, навколишнім середовищем та діяльністю людини.

Ø Цікавляться практично-перетворювальною діяльністю дорослих, мають бажання пізнавати та відкривати властивості предметів, альтернативно застосовувати у власній діяльності.

Ø Виявляють обізнаність щодо правил користування різними предметами, бережливо ставитися до своїх речей.

Соціальний світ

Ø Виявляють інтерес до світу людей, готовність до міжособистісних стосунків.

Ø Розуміють моральний зміст правил налагодження і підтримки позитивних стосунків між людьми, дотримуються моральних правил у взаємовідносинах з дорослими та дітьми.

Ø Вміють визначати і назвати моральні якості за результатами вчинків, поведінки дітей і дорослих, співвідносити власну поведінку з моральними еталонами.

Ø Розуміють наслідки прояву моральних і аморальних якостей людини, доцільність, красу моральних вчинків.

Ø Оцінюють дії, вчинки дітей та дорослих з позиції засвоєних моральних правил.

Ø Володіють основами культурної поведінки, культурою міжособистісних стосунків.

Ø Розуміють цінність взаємодії з дітьми та дорослими, виявляють до них симпатії, співчуття, співпереживання, прихильність, турботу.

Ø Мають знання про найближче оточення та рідну країну.

Ø Виявляють інтерес до минулих і сучасних подій на рідній землі.

Ø Виявляють почуття любові до рідного довкілля, пошани до нього.

Ø Знають правила безпечної поведінки на вулиці, в місцях загального перебування, під час користування предметами побуту, вміють їх дотримуватися.

Ø Розуміють користь та потенційну небезпеку вогню, необхідність дотримання правил поводження з ним, дотримуються їх в різних ситуаціях життєдіяльності.

Ø Мають первинні економічні знання.

Ø Цікавляться працею дорослих, знають назви професій, трудові дії, розуміють і цінують результати праці.

Ø Виявляють ініціативність, самостійність у різних видах трудової діяльності.

Ø Володіють навичками самообслуговування, господарсько-побутової праці, праці у природному довкіллі.

Ø Докладають зусиль для досягнення позитивного результату праці.

Природний світ

Ø Вміють помічати красу природи та емоційно реагувати на неї.

Ø Вміють обстежувати об'єкти та явища природи за допомогою органів чуття.

Ø Знають назви рослин і тварин своєї місцевості.

Ø Вміють розрізняти дерева, кущі, трав'янисті рослини.

Ø Вміють визначати і назвати характерні ознаки природних об'єктів і явищ; основні частини рослин, їх призначення, особливості побудови тіла тварин, що живуть у різних умовах.

Ø Мають сформовані трудові уміння догляду за рослинами та тваринами, підтримання чистоти довкілля.

Гра дитини

Ø Зацікавлено ставляться до ігрової діяльності, беруть участь у різних видах ігор.

Ø Використовують іграшки відповідно до їх призначення та змісту.

Ø Використовують власний досвід для створення ігрових задумів, реалізують у них свої пізнавальні, комунікативні потреби.

Ø Дотримуються рольових способів поведінки, норм та етикету спілкування.

Ø Розпізнають емоції партнерів по грі, вчаться аналізувати їхню поведінку.

Ø Групують предмети за заданими ознаками, виокремлюють спільне та відмінне, розташовують предмети у порядку збільшення або зменшення, використовують у мовленні числівники, орієнтуються у часі.

Ø Створюють власні іграшкові будівлі за зразком, умовою, задумом; добирають необхідний матеріал, деталі; використовують різні способи створення будівлі та елементи оздоблення.

Ø Виявляють творчість, імпровізацію, пропонують оригінальні ідеї для покращення гри.

Комунікативний розвиток особистості

Ø Вміють слухати і чути звуки природи, довкілля, звуки мови, інтонації мовлення, розрізняти та наслідувати їх.

Ø Говорять чітко, виразно, володіють силою голосу, різним темпом мовлення.

Ø Вживають різні типи речень, будують їх за допомогою дорослого, а пізніше самостійно.

Ø Ведуть діалог, дотримуючись теми розмови.

Ø У розмові з дорослими та дітьми вживають слова ввічливості; зрозуміло, чітко пояснюють свою думку іншим людям й адекватно сприймають інформацію від партнера по спілкуванню.

Ø Переказують добре знайомі та вперше почуті казки та оповідання.

Ø Складають невеликі загадки-описи, сюжетні розповіді про предмети, іграшки, за картинами, по пам'яті.

Дитина у світі мистецтва

Художньо-продуктивне образотворення

Ø Знайти різноманітні техніки малювання.

Ø Користуються петлями, губками.

Ø Домальовують деталі, зафарбують предмети, не виходячи за контури.

Ø Експериментують з фарбами для утворення іншого кольору.

Ø Розташовують зображення на різних поверхнях таким чином, щоб воно мало естетичний вигляд.

Ø Створюють малюнки, використовуючи різні засоби виразності.

Ø Проявляють ініціативність у процесі образотворення.

Ø Передають не лише зовнішні ознаки, а й настрій образу.

Ø Досліджують властивості різних матеріалів для аплікації.

Ø Викладають і наклеюють на шаблони паперові кульки, ускладнюють візерунки.

Ø Користуються ножицями, дотримується правил безпечного вирізання.

Ø Вирізають по прямій, по косій, по округлій формі.

Ø Охайно користуються клеєм, пензлем, підставками, серветками.

Ø Використовують для аплікації готові форми з різних матеріалів.

Ø Використовують для аплікації залишкові матеріали.

Ø Самостійно прибирають після завершення роботи.

Ø Досліджують матеріал для ліплення.

Ø Використовують під час ліплення раніше засвоєнні прийоми і нові.

Ø Створюють вироби які можна використовувати для гри.

Ø Працюють з харчовим тістом.

Ø Декорують свої вироби.

Ø Обирають матеріали для реалізації творчого задуму.

Ø Обговорить ззаду і визначають шляхи його реалізації.

Літературне образотворення

Ø Виявляють інтерес до літературних творів найдоступніших для розуміння жанрів, Слухають їх із задоволенням, за потреби звертаються до дорослого із проханням почитати.

Ø Емоційно реагують на читання художніх текстів або унаочнення їх за допомогою певних видів театру.

Ø Розрізняють малі форми фольклору, доречно вживають їх у своєму мовленні.

Ø Мають уявлення про творчу працю поетів і прозаїків, знають авторів і назви найулюбленіших творів.

Ø Здатні відповідати на рефлексійні запитання до тексту, аналізувати поведінку персонажів, емоційно передавати своє ставлення до змісту творів, зіставляти себе із певними літературними героями.

Ø Можуть виразно продекламувати напам'ять 3-5 забавлянок, пісеньок, віршів. Розуміють сюжети народних казок, обігрують їх.

Ø Мають інтерес до книг художнього та довідково-енциклопедичного спрямування, розуміють правила поводження з ними.

Ø Виявляють схильність до художньо мовленнєвої творчості.

Музика

Ø Уважно слухають музичні твори з початку до кінцяє

Ø Проявляють яскравий емоційний відгук на характер музики.

Ø Упізнають пісні за мелодією.

Ø Розрізняють звуки за висотою.

Ø Співають протяжно з чіткою дикцією.

Ø Починають та закінчують спів разом.

Ø Виконують основні види рухів, основні танцювальні рухи, рухи з предметами.

Театральне образотворення

Ø Усвідомлюють власні емоційні стани та реакції, почуття та відчуття щодо театральних вистав.

Ø Озвучують та порівнюють свої емоції з емоціями однолітків, дорослих, персонажів театрального дійства; здійснюють мистецьку рефлексію.

Ø Налаштовуються на відвідування театру, помічають характерні особливості театру; поєднують особисті бажання й емоційні прояви з повагою до інших людей.

Ø Здатні створювати міні біографію героя театралізованого дійства, представляти персонаж вербальними і невербальними засобами.

Ø Уміють використовувати різні атрибути та реквізити для створення певного образу за уявою.

Ø Із задоволенням беруть участь у мистецьких заняттях Дитячої академії допитливого глядача та Акторської студії.

Шостий рік життя

Фізична культура

Ø Володіють навичками особистої гігієни та самообслуговування, слідкують за чистотою та охайністю зовнішнього вигляду; мають певні знання про засоби загартування; за нагадуванням дорослих та самостійно зберігають правильну поставу в процесі різних видів діяльності;

Ø Знають слова на позначення предметів, визначень, дій на фізкультурну тематику; володіють фізкультурною і просторової термінологією; мають знання про необхідність збереження правильної постави; ходять та бігають легко, ритмічно; під час стрибків у довжину з місця та у глибину приймають правильне вихідне положення, приземляються м’яко на обидві ноги; виконують різноманітні дії з м'ячем; володіють різними видами та способами лазіння; володіють навичками шикування, рівняння, поворотів, перешикування трійками за орієнтирами та за командою; у рухливих іграх виконують складні рухи з використанням предметів, залюбки беруть участь у естафетах, переживають за команду, докладають зусиль для внесення власного вкладу у перемогу; уміють виконувати і виконують із задоволенням підготовчі вправи до ігор та вправи спортивного характеру.

Ø В рухливих іграх, ігрових вправах, іграх та вправах спортивного характеру виявляють активність, організованість, наполегливість, ініціативність; уміють самостійно організувати ігри та вправи; проявляють вольові зусилля, наполегливість у подоланні труднощів у руховій діяльності та досягнення хороших результатів; уміють доцільно використовувати фізичні вправи у самостійні руховій діяльності, намагаються якісно їх виконувати; звертають увагу на красу і ритмічність рухів.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Ø Виявляють інтерес до сенсорно-математичних вправ та завдань.

Ø Знають найпростіші математичні поняття, усвідомлюють та запам'ятовують їх.

Ø Знаходять власний спосіб вирішення завдань.

Ø Застосовують домірні прийоми виявлення відношень і закономірностей між предметами та явищами у повсякденному житті.

Ø Розуміють та використовують у своїй діяльності сенсорні еталони, знають їх назви та слова що їх характеризують.

Ø Отримують задоволення від пізнання нового, самостійного вирішення складного завдання.

Конструювання

Ø Знають конструктивні можливості різних матеріалів.

Ø Вміють створювати власні конструкції з урахуванням умов їх використання.

Ø Здатні до конструктивної творчості.

Екопростір розвитку дитини

Предметний світ

Ø Усвідомлюють, що довколишні предметний світ – рукотворний, створений за допомогою праці людини та природних ресурсів.

Ø Мають елементарні знання про виробництво різних предметів ужитку, технічних приладів та знарядь, засобів пересування та зв'язку, засобів гігієни, оперують їх назвами.

Ø Виявляють знання про суттєві ознаки й особливості предметів, розуміють взаємозв'язки між властивостями, будовою та матеріалу з якого вони вироблені.

Ø Помічають красу в побуті, виявляють розуміння естетики рукотворного світу.

Ø Виявляють інтерес до творчого використання власних набутих знань і вмінь.

Ø Дотримуються правил безпечної поведінки з предметами побуту.

Ø Розуміють цінність предметів, бережливо ставляться до чужих та особистих речей.

Соціальний світ

Ø Мають уявлення про щасливу сім'ю.

Ø Знають про те що всі люди різні.

Ø Знають моральні правила міжособистісних стосунків, вміють їх дотримуватися.

Ø Розуміють власні потреби, можливості компромісу в разі зіткнення інтересів.

Ø Виявляють навички справедливого оцінювання вчинку інших людей.

Ø Уміють визначати власну провину, неправоту в суперечливих ситуаціях.

Ø Виявляють знання про значення та сутність моральних якостей, називають їх.

Ø Уміють помічати й мотивовано оцінювати прояви моральних якостей у повсякденному житті.

Ø Знають правила культурної поведінки.

Ø Уміють розпізнавати емоційні стани інших людей.

Ø Виявляють навички дотримання ціннісних орієнтацій в різних ситуаціях життєдіяльності.

Ø Виявляють співчуття, співпереживання, чуйність, уважність, повагу.

Ø Мають знання про Україну як рідну Батьківщину.

Ø Виявляють любов, повагу до Батьківщини в різних видах діяльності, вчинках, поведінці.

Ø Знають свої права, розуміють необхідність виконання обов'язків.

Ø Знають про особливості поведінки у разі небезпеки.

Ø Мають навички безпечної поведінки у побуті.

Ø Уміють користуватися гаджетами, знають вимоги щодо роботи з ними.

Ø Розуміють сутність елементарних економічних понять.

Ø Знають про основні професії дорослих, розуміють їх значення для людей.

Ø Виявляють цікавість, позитивне ставлення до праці, розуміють її необхідність.

Ø Вміють працювати колективно.

Ø Дотримуються правил культури праці.

Природний світ

Ø Емоційно-ціннісно та відповідально ставляться до природи.

Ø Мають уявлення про природне довкілля як цілісний живий організм, у якому взаємодіють різноманітні об'єкти та явища.

Ø Здатні самостійно дієти в різних ситуаціях, що вимагають вибору екологічно доцільних дій.

Ø Обізнані з правилами природокористування та вміють їх дотримуватися.

Ø Мають синкретичні уявлення про Сонячну систему, планети, Місяць як супутник Землі.

Ø Володіють трудовими навичками догляду за рослинами, домашніми тваринами.

Гра дитини

Ø Зацікавлено ставляться до ігрової діяльності, умію дотримуватися правил взаємодії з партнером у грі.

Ø Беруть участь в різних видах ігор.

Ø Виявляють інтерес і бажання до відображення широкого кола об'єктів довколишньої дійсності, використовуючи при цьому попередньо набутий досвід діяльності з різними конструкторами (зокрема LEGO), природним та штучним матеріалом.

Ø Можуть за допомогою гри відновлювати власний емоційний стан.

Ø Висловлюють емоційно-оцінні судження про спілкування з однолітками.

Ø Активно відтворюють свої життєві враження у рульовій грі, використовуючи засоби виразності.

Ø Обирають, підтримують та вибудовують різні сюжети; розгортають, збагачують ігровий задум.

Ø Можуть виконувати роль за себе та за іншого персонажа.

Ø Домагаються визнання іншими дітьми своїх успіхів.

Ø Узгоджують у ході гри бажання та можливості свої та інших дітей.

Ø Виявляють творчість, імпровізацію, пропонують оригінальні ідеї для покращення гри.

Ø Обирають для гри безпечне місце та атрибути.

Комунікативний розвиток особистості

Ø Чітко і правильно вимовляють усі звуки рідної мови.

Ø Відчувають і відтворюють у мовленні мелодику, тон, темброве забарвлення.

Ø Мають виразну дикцію.

Ø Мають інтерес до слова, його значення.

Ø Вживають усі частини мови, узагальнюючі, багатозначні, спільнокореневі та вставні слова, антоніми, синоніми, образні порівняння, порівняльні звороти із сполучниками.

Ø Узгоджують у роді, числі й відмінку.

Ø Використовують у мовленні складні речення із сполучниками тощо.

Ø Беруть активну участь у діалогах, пологах пізнавального характеру, іграх-драматизаціях та інсценізація, дискусіях.

Ø Доречно відповідають на запитання різного характеру, вміють переконувати та робити разом з іншими учасниками суспільні висновки.

Ø Складають описові, сюжетні розповіді на наочній основі та без, по пам'яті, розповідають за власною ініціативою та пропозицією дорослого, завершують повідомлення кінцівкою.

Ø Здатні до словесної творчості.

Ø Вміють спілкуватися на рівні партнерських взаємин та взаємоповаги.

Ø Активно застосовують мовленнєві штампи у різноманітних життєвих ситуаціях.

Ø При спілкуванні орієнтуються на погляди, думки, почуття інших людей.

Дитина у світі мистецтва

Художньо-продуктивне образотворення

Ø Володіють альтернативними способами отримання зображень за допомогою незвичних засобів.

Ø Мають сформовані навички роботи з різними матеріалами.

Ø Використовують різноманітні поверхні для нанесення зображення.

Ø Створюють палітру фарб шляхом змішування основних кольорів.

Ø Мають уявлення про кольоровий спектр.

Ø Поєднують різні техніки малювання.

Ø Малюють з натури, за уявою.

Ø Створюють візерунки на снігу, на піску.

Ø Використовують силуети різних зображень для обведення пензликами.

Ø Зафарбовують, тонують поверхні за допомогою губки, малярського валика, створюють тло відповідно до творчого задуму.

Ø Декорують предмети за мотивами українських народних розписів і сучасних технік.

Ø Безпечно користуються ножицями.

Ø Економно використовують залишкові матеріали.

Ø Урізноманітнюють аплікацію шляхом пошуку альтернативних варіантів отримання паперових деталей.

Ø Володіють технікою силуетного вирізання.

Ø Володіють елементарними навичками техніки квілінгу.

Ø Самостійно обирають образ і доцільні матеріали для ліплення.

Ø Використовують відомі раніше та нові навички способів ліплення.

Ø Володіють декоративними прийомами ліплення.

Ø Усвідомлюють значущість зусиль для отримання позитивного результату.

Ø Розрізняють картини різних жанрів.

Ø Вирізняють засоби виразності.

Ø Емоційно відгукується на твори живопису.

Ø Виявляють ставлення до творів мистецтва у судженнях, розмірковуваннях, враженнях.

Ø Виконують персональні роботи й уміють домовлятися, ділитися творчим задумом.

Ø Виявляють самостійність та творчість.

Ø Прибирають за собою після завершення заняття з ліплення, малювання, аплікації.

Літературне образотворення

Ø Емоційно сприймають літературні твори та висловлюють своє ставлення до них.

Ø Відчувають образну мову поезії, прози, визначають основні засоби художнього мовлення, тему, зміст, головних персонажів, динаміку розвитку сюжету, мораль.

Ø Мають уявлення про жанрові особливості літературних творів.

Ø Готові підтримати бесіду за змістом художнього твору, відповідати на запитання, формувати власні, запитувати.

Ø Діляться враженнями стосовно сюжету, персонажів на основі рефлексії їхніх вчинків, аргументують свою думку.

Ø Ознайомленні з історією народження книги, професіями людей, причетних до створення і популяризації книги, різними видами книжки; усвідомлюють, як потрібно користуватися книгою.

Музика

Ø Уважно слухають музику, розрізняють жанри музичних творів.

Ø Розрізняють високі та низькі звуки.

Ø Упізнають пісні за мелодією.

Ø Співають протяжно без напруження та крику, дикційно чітко промовляють слова, правильно беруть дихання між музичними фразами.

Ø Вчасно починають та закінчують спів разом з іншими дітьми, узгоджують з музичним супроводом.

Ø Самостійно змінюють рухи відповідно до тричастинної форми музичного твору.

Ø Ритмічно виконують рухи відповідно до характеру та засобів музичної виразності у вправі, грі, танці.

Ø Самостійно інсценують зміст пісні, танців, не наслідуючи інших дітей.

Театральне образотворення

Ø Позитивно сприймають театральну атмосферу.

Ø Вміють емоційно реагувати на мистецьку виставу, володіють навичками прояву культурної поведінки в театрі.

Ø Здатні до мистецької рефлексії.

Ø Мають уявлення про театр як вид мистецтва та мистецький заклад.

Ø Орієнтуються у світі театральних професій.

Ø Делікатно ставляться до інших глядачів і виконавців.

Ø Разом з дорослими організовують театральний простір у закладі дошкільної освіти.

Ø Вільно діють з атрибутами та реквізитом, використовують різні види театрів для реалізації творчого задуму та різноманітні засоби для створення театрального образу.

Ø Застосовують вербальні та невербальні засоби для передачі характеру театральних персонажів.

РОЗДІЛ 7.

НАСТУПНІСТЬ

Наступність дошкільних підрозділів та ліцею

Випускники дошкільних підрозділів КЗ «Пересічанський ліцей» в подальшому мають змогу за місцем проживання навчатися в опорному закладі освіти КЗ «Пересічанський ліцей» обо Філії «Полівська гімназія» комунального закладу «Пересічанський ліцей».

Між вищевказаними закладами складено план наступності на навчальний рік, який схвалено педагогічною радою закладу.

Планом наступності передбачено зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи як:

Ø робота з кадрами (спільні заходи, консультування тощо);

Ø робота з батьками (конкурси, виставки, спільні батьківські збори, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей, зустрічей з цікавими людьми, концерти, свята, пам’ятки-поради, консультації, тощо);

Ø робота з дітьми(екскурсії,читання художньої літератури про ліцей; бесіди з дошкільниками про навчання в школі; надання інформації про життя дітей-школярів через спостереження за їх діяльністю, бесіди, міні-заняття тощо);

Ø управлінська діяльність (забезпечення наступності в роботі дошкільних підрозділів та школи, як умови розвитку індивідуальності від 3-6 років, виконання плану наступності).

РОЗДІЛ 8.

ПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У 2023/2024 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти.

Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну Освітню програму для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (оновлена).

1. Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказа Міністерства освіти і науки України20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

2. Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних формах (очна та дистанційна) та видах діяльності (ігровій ― провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

Ø у молодшій групі – не більше 15 хвилин;

Ø у середній групі –20 хвилин;

Ø у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.

У освітньому процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня.

У дошкільному підрозділі Філії «Полівська гімназія» КЗ «Пересічанський ліцей» ведеться гурткова робота за програмою «Подорож до Ярнії». Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Гурткове заняття планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 15-20 хв.

Зміст освітньої програми передбачає:

Ø формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

Ø виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

Ø утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

Ø розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Реалізацію змісту освітньої програми здійснює команда педагогів: вихователі, керівник музичний та медична сестра.

3. Навчальне навантаження

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми напрямками відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитини у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх напрямів у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Розподілзанять на тиждень на дитину у групах

на 2023/2024навчальний рік

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами
третій рік життя четвертий рік життя п’ятий рік життя шостий рік життя
Ознайомлення із соціумом 1 - 2 -
Ознайомлення із соціумом та розвиток мовлення - 2 - 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)1 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2 - - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 - 3 -
Здоров’я та фізичний розвиток2 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 15 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків. Гурткова робота «Подорож до Ярнії» * - 3 1 5
Максимальна кількість занять на тиждень 10 14 15 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 3,5 5,3 8,3

* Філія «Полівська гімназія» КЗ «Пересічанський ліцей» (дошкільний підрозділ)

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять — спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно санітарного законодавства.

Безпосередньо освітня діяльність в групах планується як в першій так і в другій половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. Весь освітній процес організується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.

4. Форма планування роботи з дітьми

При організації роботи в дошкільних підрозділах всі працівники керуються річним планом роботи закладу на 2023/2024 навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується керівником закладу.

Форма планування освітньої діяльності - за освітніми лініями (Базовий компонент дошкільної освіти України).

Планування та організація життєдіяльності здійснюється за режимними моментами з урахуванням освітніх ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

Тип заняття обирає вихователь відповідно до теми та мети.

Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої навчально-виховної зайнятості передбачається самостійна діяльність дітей: ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.); спостереження; пошуково-дослідницька діяльність; самостійна художня діяльність тощо. Згідно з планом вихователя здійснюється індивідуальна робота з дітьми.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

Ø ранкової гімнастики;

Ø гімнастики пробудження;

Ø занять фізичною культурою;

Ø рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

Ø загартування;

Ø фізкультурних хвилинок під час занять;

Ø фізкультурних пауз між заняттями;

Ø фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);

Ø оздоровчих заходів з використанням арт-терапевтичних технологій.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з трирічного віку. Тривалість занять для дітей наступна:

Ø від 3 до 4 років — до 20 хвилин

Ø від 4 до 5 років – 20-25 хвилин;

Ø від 5 до 6 років – 25-30 хвилин.

Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи 2 види плану: перспективний та календарний. Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання програми «Дитина».

Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться дата, вид заняття, види музичної діяльності на занятті, етапи вивчення музичного репертуару. Також складає перспективні плани свят та розваг на рік, які затверджуються директором ліцею.

Перспективні плани роботи з дітьми погоджується заступником директора з навчально-виховної роботи кожного місяця.

5. Планування роботи з батьками

Питання взаємодії дошкільного підрозділу і сім’ї знаходиться в полі зору учасників освітнього процесу. Виходячи з позиції, що родина і заклад дошкільної освіти, виконуючи специфічні виховні функції, не можуть замінити один одного і мають взаємодіяти задля повноцінного розвитку дитини-дошкільника, визначені такі аспекти окресленої проблеми:

Ø етико-педагогічні вимоги до взаємин із дітьми та їхніми батьками;

Ø умови для спільної роботи сім’ї і педагогічного коллективу дошкільного підрозділу у формуванні моральних якостей особистості дитини;

Ø зміст і методи педагогічної освіти батьків;

Ø співробітництво вихователів дошкільного закладу із сім’єю щодо виховання дошкільників у дусі миру;

Ø педагогічні умови ефективної взаємодії дошкільного підрозділу і сім’ї щодо формування у дітей культури здорового способу життя для збереження і укріплення здоров’я;

Розуміння того, що саме в сім’ї закладається фундамент повноцінного фізичного і психічного розвитку дитини, спонукає дошкільний підрозділ до пильного вивчення запитів, потреб і вимог сучасної сім’ї, тобто, до тісної взаємодії ЗДО і родини.

В основу взаємодії сучасного закладу і сім'ї покладається співробітництво. Ініціаторами його встановлення виступає ЗДО, оскільки педагоги професійно підготовлені до освітньої роботи.

Вирішуючи питання педагогізації батьків, слід акцентувати увагу на:

Ø дитину, як найбільшу цінність, яка виховується відповідно до сімейних традицій;

Ø батьків (сім`я, родина) – найбільша моральна цінність, оберіг моралі й духовності;

Ø педагога – професіонала, партнера, який створює дух творчості, спрямовує взаємодію, вчить мистецтву життя, життєвої компетентності.

Щоб найкраще, найвідповідальніше підійти до виховання дитини, батьки разом з вихователями повинні збудувати свої стосунки на принципах взаємної поваги, розуміння важливості один одного і усвідомлення того, що таке партнерство матиме довготривалий вплив, на користь усіх.

Пріоритетні напрямки роботи з батьками:

Ø всебічне вивчення становища, статусу родини та моделі взаємодії з ними для здійснення диференційованого підходу;

Ø залучення батьків до співпраці у створенні належних умов для життєдіяльності та розвитку дітей;

Ø сприяння підвищенню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, а також питань навчання і виховання дошкільнят;

Ø залучення батьків до активної участі в заходах, що проводяться в закладі, формування в них відчуття приналежності до колективу дитячого садка як однодумців і спільників;

Ø формування усвідомленого розуміння батьками своєї відповідальності за максимальне забезпечення дитині повноцінного життя в майбутньому.

Удосконалювати роботу з батьками - це у разі необхідності вносити зміни, які збагачують зміст і форми роботи, покращують різні її показники, роблять більш доцільною, сучасною, гнучкою. Процес удосконалення - довготривалий та безперервний.

РОЗДІЛ 9.

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

1. Дистанційна форма.

У процесі організації освітньої діяльності в дистанційному форматі слід звернути особливу увагу на такі аспекти:

- організація навчання педагогічних працівників щодо дистанційної роботи з дітьми та надання їм методичної підтримки;

- забезпечення педагогів необхідним обладнанням та доступом до інтернету;

- організація психолого-педагогічної підтримки та супровід усіх учасників освітнього процесу;

- систематичність організації освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку.

Бажано використовувати синхронне і асинхронне навчання.

2. Гурткова робота.

В 2023/2024 навчальному році у дошкільному підрозділі Філії «Полівська гімназія» комунального закладу «Пересічанський ліцей» передбачена робота з метою реалізації варіативної складової базового компоненту дошкільної освіти через роботу гуртків за відповідною парціальною програмою: «Подорож до Ярнії» (реєстраційний № 165 Леусенко К.І., Загорулько К.І., Харків,2020).

3. Використання інноваційних методик та технологій

Нинішня державна політика у сфері освіти в Україні спрямована на реформування галузі. Це вимога часу. Тож кардинально змінюється філософія освіти. Вона орієнтується на потреби ХХІ століття, і її тенденції відповідають інтересам розвитку людини. Це виразно відобразилося у програмному документі – «Базовому компоненті дошкільної освіти», який поставив за мету «озброїти дитину не тільки системою галузевих знань, скільки наукою життя».

У 2023/2024 навчальному році продовжують впровадження інноваційних технологій в освітній процес. Роботу з цього питання регламентує план роботи, який реалізовує завдання з питання вивчення та впровадження інноваційних методик та технологій в роботу з дітьми.

У поточному навчальному році заклад буде працювати над вивченням та впровадженням таких інноваційних методик та технологій:

№ п/п Інноваційні педагогічні технології Вкова група
1 Гуманістична педагогіка М. Монтессорі 3-4 роки
2 Кольорові палички Кюїзенера 5-6 років
3 Ейдетика в розвитку мовлення дошкільнят 4-5 років

РОЗДІЛ 10.

МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ НАДАНИХ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ

Моніторинг в закладі дошкільної освіти проводиться відповідно до: Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Порядку проведення моніторингу якості освіти та розробленого Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти.

Для організації та проведення моніторингу досягнень дітей дошкільного віку використовується посібник «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти: методичний посібник/за заг.ред. Т.В.Киричук, О.М.Кулик, Н.М.Шаповал.- Тернопіль: Мандрівець, 2021.-184с. та Шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS -3.

Основні методи проведення дослідження під час моніторингу:

опитування (анкетування, інтерв’ювання), тестування, спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладах освіти, фокус-група, аналіз документації закладу освіти, аналіз статистичних даних про стан системи освіти за встановленими формами звітності, інші методи, визначені у Програмі.

За результатами здійснення моніторингових процедур педагоги планують корекційну діяльність з дітьми молодшого та дошкільного віку, а також індивідуальну роботу.

Дошкільні підрозділи здійснюють планування методичної роботи також з урахуванням цих результатів.

У 2023/2024 навчальному році у закладі буде здійснюватись моніторинг життєвої компетентності дітей молодшого та дошкільного віку за різними формами дослідження:

Ø оцінювання рівня розвитку дітей молодшого віку за допомогою карток нервово-психічного розвитку;

Ø моніторинг основних компетенцій дітей дошкільного віку за Програмою «Дитина».

Мета моніторингу— виявлення ступеня відповідності результатів діяльності дошкільних підрозділів стандартам і вимогам дошкільної освіти.

Завдання моніторингу:

Ø безперервно спостерігати за динамікою розвитку, своєчасно виявляти зміни і ті фактори, які викликають ці зміни;

Ø здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у закладі дошкільної освіти;

Ø підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг.

№ п/п Заходи Мета Термін виконання
1111 Педагогічна діагностика (обстеження) особливості розвитку дітей Вивчення рівня розвитку дітей за освітніми лініями. Жовтень
Виявлення рівня реалізації завдань програми. ІІ половина квітня
Визначення рівня шкільної зрілості в старшій групі.
2. Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності 1 раз на квартал
3. Аналіз планів освітньої роботи з дітьми Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти щотижнево
4. Анкетування, тестування педагогів, батьків Отримання різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів, батьків за потребою, протягом року
5. Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів Визначення рівня професійної компетентності педагогів вересень, квітень
6. Моніторинг стану захворюваності дітей та відвідування Визначення індексу здоров’я дошкільників 1 раз на місяць, 1 раз на квартал (за умов офлайн навчання)
7. Моніторинг фізичного розвитку дітей Виявлення ефективності розвитку фізичних якостей дітей вересень, квітень
8. Педагогічний аналіз діяльності за навчальний рік Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем травень, серпень

1. Основні політики забезпечення якості освітньої діяльності

та якості освіти в дошкільних підрозділах

Основними політиками забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО є:

  • забезпечення публічної інформації про діяльність закладу освіти (ст. 30 Закону України «Про освіту»);
  • дотримання принципів академічної доброчесності у діяльності педагогічних працівників (ст. 42 Закону України «Про освіту»);
  • запобігання та протидія булінгу (цькуванню);
  • створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (зі змінами).

2. Основні процедури вивчення якості освітньої діяльності

Основними процедурами вивчення якостіосвітньої діяльності визначено:

  • відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
  • внутрішній моніторинг якості освіти;
  • самооцінювання освітньої діяльності.

Відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного вікуздійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. У якості інструментарію використовуються картами спостереження.

Для забезпечення об’єктивності та достовірності даних важливо дотримуватисьпринципівакадемічної доброчесності, у тому числі справедливого оцінювання.

Внутрішній моніторинг якості освітиздійснюється відповідно до статті48 Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 №54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти». Для проведення внутрішнього моніторингу розробляється відповідна програма.

Самооцінювання освітньої діяльностівключає:

  • самооцінку показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО;
  • оцінювання педагогічними працівниками своєї діяльності.

3. Очікувані результати щодо реалізації системи внутрішнього забезпечення якості освіти

1. Отримання об’єктивних даних про якість освітньої діяльності та управлінських процесіву дошкільних підрозділах КЗ «Пересічанський ліцей».

2. Підвищення якості освіти на основі прийняття ефективних управлінських рішень.

3. Створення атмосфери довіри до дошкільного підрозділу серед педагогічних працівників та батьків вихованців.

СХВАЛЕНО

Протокол засідання педагогічної ради

комунального закладу «Пересічанський ліцей»

від ___.06.2023 № ___

Кiлькiсть переглядiв: 547